ΚΟΛΥΜΠΙ ΚΑΙ ΑΡΘΡΩΣΕΙΣ

image-271003-42e28f6b33de715c25154945b57980a4.jpg
ΚΟΛΥΜΠΙ ΚΑΙ ΑΡΘΡΩΣΕΙΣ
Το κολύμπι θεωρείται μία από τις καλύτερες ασκήσεις για όλο το σώμα και όλες τις ηλικίες, αλλά είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για τις αρθρώσεις και θαυμάσια άσκηση για τους πάσχοντες από ρευματικές παθήσεις (αρθρίτιδες). Τα καλά νέα είναι ότι δεν βοηθάει μόνο το κολύμπι. Εάν κάποιος δεν ξέρει να κολυμπάει, μπορεί να περπατάει μέσα στο νερό ή να κάνει απλές ασκήσεις βυθισμένος στο νερό. Το περπάτημα μπορεί να γίνει σε ρηχό ή βαθύ νερό.
Αφού ζούμε σε μία χώρα που φημίζεται για τις παραλίες τις, καλό θα είναι να τις εκμεταλευτούμε στο έπακρο. Το κολύμπι προσφέρει κάτι που δεν προσφέρει καμία άλλη αεροβική άσκηση και αυτό είναι η δυνατότητα εκγύμνασης χωρίς επιπτώσεις στο σκελετό. Το σώμα εντός νερού είναι ελαφρύτερο από ότι εκτός και εάν κάποιος βυθιστεί μέχρι τη μέση, ζυγίζει 50% του πραγματικού του βάρους, ενώ αν το νερό φτάσει το λαιμό ‘κουβαλάει’ το 10% του βάρους του. Το υπόλοιπο 90% το διαχειρίζεται το νερό. Επίσης οι υποβρύχιες ασκήσεις σε θερμαινόμενη πισίνα βοηθούν στην αντιμετώπιση δύσκαμπτων από την αρθρίτιδα συνδέσμων.
Οι ευεργετικές επιδράσεις της κολύμβησης στον ανθρώπινο σκελετό συνίστανται σε: α) αύξηση μυικής μάζας και δύναμης β) ενίσχυση ευελιξίας αρθρώσεων γ) διατήρηση υγιούς καρδιάς δ) έλεγχος σωματικού βάρους ε) καταπολέμηση άσθματος στ) ισορρόπηση επιπέδων χοληστερίνης ζ) μείωση ρίσκου εμφάνισης διαβήτη η) αποσυμφόρηση άγχους θ) αύξηση μέσου όρου ζωής. Για όλους αυτούς τους λόγους θα ήταν χρήσιμο για όλους μας να εφαρμόσουμε αυτά που μάθαμε μικροί στο κολυμβητήριο της γειτονιάς, όπου μας έστελναν με το ζόρι. Σίγουρα κάτι παραπάνω ήξερε τότε ο μπαμπάς και η μαμά…..